She expected the world.

2012-02-27 00:44:04 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Har den senaste tiden fått jättekonstiga känslor. Det är inte så att jag mår dåligt egentligen, men på något sätt blir jag mer och mer torn apart. Jag får plötsliga tankar om skolan och om hur det skulle vara om jag inte gick där. Hur mycket jag skulle kunna göra.
Jag pratar nu inte om att jag tänker hoppa av skolan, eller att jag skulle vilja sitta hemma och vara lat för att kunna kolla på serier och sitta vid datorn hela tiden. Nej, jag vill kunna känna mig fri. Det låter som en klisché, men det är så jag känner. Jag vill ta det där jävla körkortet utan att stressa. Jag vill börja fotografera utan att känna att jag är tvungen till det, because to be honest vet vi alla att det automatiskt inte blir lika kul om man måste göra något.Jag vill komma framåt i livet och börja på min stora dröm, för ja, jag har faktiskt en. Jag vill kunna känna att jag kan göra exakt vad fan jag vill utan att behöva känna mig skyldig över något. Utan att behöva känna att jag har annat att göra och jag vill inte ha ångest över skolrelaterade saker längre.
Ska det verkligen vara så jävla svårt att få vara sig själv, utan att ha allas blickar på sig? Ska det verkligen vara så jävla svårt att få göra det man själv känner är rätt, och att få kasta bort det där betongblocket över sina axlar utan att alla ska behöva påminna en om vad man egentligen ska göra? Jag orkar inte. Jag vill inte ha det så. Jag behöver få tid att göra en massa saker och jag behöver väl egentligen sätta mig ner och gråta i timmar utan att det finns en risk att någon ser mig.
Som vanligt har jag inte fått med mig ens hälften av alla mina känslor och tankar. Poängen är dock att jag inte orkar vara bunden till något längre. Jag vill kunna göra vad fan jag vill, när jag vill, och må bra. Jag orkar inte hålla på att vara andra till lags hela tiden, för det är vad jag gjort exakt hela mitt liv. Tänk att det är överdrivet sagt om ni vill, men det är så det är helt enkelt. Jag pratar bara inte om det, som med mycket annat.

Lådan som är markerad "ömtåligt" ska inte behöva kännas full hela tiden. Poetiskt och jävligt, eller hur?


Kommentarer
Bells

I know these feelings so well Char, du är verkligen inte ensamen. Känns ännu mer jobbigt med tanken på att man bara lever en gång, men ändå så har man inte full kontroll över det egna livet man äger.

2012-02-27 11:25:26

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu