för att jag kände för det.

2010-12-11 01:20:15 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Människor är as. De är egoistiska, stolta, rädda och de söker efter bekräftelse och hög status så hårt att det blir den motsatta effekten än vad de önskat. Det är hemskt, ja, men det är nog inte bara jag som tycker detta.
Varför tror ni ww1 bröt ut? Jo, för folket var rädda. Efter det handlade allting endast om makt och stolthet. Människor, vuxna som barn, svälter i andra länder. Varför? Egoistiska beslut. Det finns många människor som är ensamma, både i vänskaps-relationer och förhållande-relationer. Varför? Rädsla. Folk är så otroligt rädda över att sjunka i status, så otroligt rädda för att bli sårade eller utskrattade (där återigen har vi stolthet).
Människor agerar inte efter deras realistiska tankar, de reagerar efter vad som känns som den bästa hämnden för tillfället. De agerar efter vad de tror är ett smart drag, när det i själva verket är det mest idiotiska de kan göra. Just exakt vad det är om är självklart olika från situation till situation, men ändå är det samma princip.
Och visst, det finns några grupper människor som har tillräckligt stor vilja för att förstå att det inte går att fortsätta såhär, och hur lite jag än vill klassa mig till as-gruppen, så är det nog där halva av mig hamnar. Mitt undermedvetna. Som trots allt styr det mesta. Så är det för många människor, och det är endast för att det är så vi fungerar. Och det spelar ingen roll hur mycket vi än skulle vilja ändra på det, vi är trots allt människor. Levande varelser på en yta där det spelas ett spel i överlevnad.
-
peace out.

Kommentarer
Bella

gilla

2010-12-11 12:02:38
Melinda

Mjaaaa. Du glömde ww2.

Och det faktum att inte ALLA människor är egosar. Vissa kan inte det. Som t.ex alkolister, uteliggare m.m . Men hade dom pengar hade dom med varit det. Men efter att dom varit uteliggare skulle dom ha lite fatt om hur illa folk kan må. Och sånt skit :/

Mwhahahaha detta gick inte ens ihop med din text:(

2010-12-11 16:00:51

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu